Drogpolicy - knappast nödvändigt hos oss!

Här kommer mitt svar på förslaget  om drogpolicy:

Jag har varit medlem i mitt kära Ölands Fotoklubb i många år - väldigt många år . Vi har haft många trevliga möten, utflykter och resor tillsammans. Aldrig, aldrig har jag varit med om att någon medlem  konsumerat alkohol i sådan grad att det kunde störa någon. Fråga gärna vår ständige helnykterist Anders!

Vid resan till oss i Frankrike för många år sedan serverades som brukligt vin till måltiderna för de som önskade. So what? Tror ni att någon misskötte sig?

Vid en resa till Tjärö för många år sedan (när vi bara plåtade med dia-film, någon som kommer ihåg sådana kameror?) hade restaurangen fulla rättigheter och Åke beställde en snaps till maten. Inte blev han full eller störande för det.

Jag finner och betonar med emfas att en “drogpolicy” är ett fullständigt onödigt och störande påhitt ,  enbart tillkommet för  att tjänstehjonen på Mörbylånga kommun skall känna sig tillfredsställda och i ynnest medgiva ett verksamhetsstöd.

Om det nu skall vara ABSOLUT NÖDVÄNDIGT med en “drogpolicy” för klubbens fortsatta verksamhet föreslår jag en skrivning som kunde ha dugit under klubbens tidigare 4 decennier och säkert duger lika bra i framtiden:

Förslag till klubbens drogpolicy:

1: VI SKOLA EJ SUPA  PÅ KLUBBENS AKTIVITER.

2: VI SKOLA EJ HELLER ELJEST UPPTRÄDA OMORALISKT ELLER STÖTANDE PÅ KLUBBENS AKTIVITETER.

Själv röstar jag nej till det onödiga och byråkratiska skrivbordsföslag som ej  passar vår fina klubb. Mitt nedbantade och något humoristiska förslag torde kunna duga även för byråkrater.

66 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg