Astrofotografering

Tankar kring astrofotografering från klubben.

Astrofotografering står på agendan även om detta inte står på hösten program. Lördag 14 oktober är det nymåne vilket innebär att månsken inte stör natthimlen.

Detta datum finns också angivet på vår hemsida.

OBS - här kommer en lite reservation och utrymme för handlingsfrihet. Denna kväll är inte optimal då ni medlemmar kanske har andra aktiviteter i er kalender.

Därför föreslår vi som planerar detaljerna att vi lyssnar av ert intresse även för följande kvällar:

Torsdag 12/10, måndag 16/10 samt fredag 13/10 (fredag som reservdag). Av naturliga skäl är det viktigt med klart väder.

Om detta inte inträffar nämnda kvällar är det passligt att vi har någon form av kontakt så att vi inte drar ut i onödan. Vi avser att börja fotografera vid ca kl 21.30 på lämplig mörk plats på Öland. Platsen och tid för samling meddelas senare.

Anmäl därför redan nu till undertecknad om ni är intresserade att hänga med. Ange ert förstaval av datum, och om ni vill förslag till lämplig fotograferingsplats.

Anmälan till : bengt.nyren@icloud.com, mobil: 0709 - 73 44 17.

Om jag får in er intresseanmälan till nästa bildvisning 10 okt. tar vi ett snack under kvällen och beslutar om exakt datum och plats. Detta kommer så klart att meddelas er på hemsidan och via mail. Hans Larsson och Roland Gottfridsson är våra mentorer och de har också haft vänligheten att arbeta fram en fin instruktion med tips och idéer.

54 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg