top of page
Medlemsprofil
Anslutningsdatum: 17 sep. 2024
Om
Efter det att jag gick i pension har jag återupptagit fotogrefering mera aktivt. Fotograferar med Nikon Z6II med fasta objektiv. Mycket av bilderna kommer från Öland där jag är bosatt under sommarhalvåret.
Övervintrar i Lund. Naturbilder, makro och fotografier på barnbarn blir det mest. Ölands FotoKlubb är en utmärkt inspirationskälla där jag träffar likasinnade på fotoutflykter och medlemsmöten. Tillkommer tips och trix med "tekniksnack" vid klubbens bildvisningskvällar. Att komma ut i naturen, här och nu, och få utmaningar med kameran är det primära med mitt fotograferande.
Inlägg (22)
18 maj 2026 ∙ 1 min
Hangout Färjestaden
Lördagen 30 maj kl 17 - 22 i Färjestadens nya idrottshall. ÖFK deltager i detta ungdomsprojekt och kommer att visa högstadieelever lite om att fotografera. Preliminära funderingar är att bygga en liten studio i ett konferensrum. Porträttfotografering i studioljus och låna in en fotobox för att fota små roliga saker (modellbilar, kameror, leksaker) Dessutom försöker jag att få tag i ett litet akvarium där vi kan leka med vattenstänk och droppar! Den som vill får anmäla sitt intresse till mig....
14
0
12 maj 2026 ∙ 1 min
En utflykt till Blåsås rastplats.
En liten utflykt tillsamman med frugan och Roxy. Det blev så klart några fina orkidéer i sökaren under en kort promenad.
25
0
3
26 apr. 2026 ∙ 0 min
Ottenbys små fåglar Rödhake
19
0
2

Bengt Nyrén
Skribent
Admin
Fler åtgärder
bottom of page
